de training afgerond! - Reisverslag uit Shrewsbury, Verenigd Koninkrijk van Kiki Broek - WaarBenJij.nu de training afgerond! - Reisverslag uit Shrewsbury, Verenigd Koninkrijk van Kiki Broek - WaarBenJij.nu

de training afgerond!

Door: kikivdbroek

Blijf op de hoogte en volg Kiki

21 April 2012 | Verenigd Koninkrijk, Shrewsbury

Goood day!

Zo dat was weer eventjes geleden, dus bij deze mijn volgende verhaaltje;)

zoals jullie misschien al weten heb ik mijn training periode met succes afgerond. Ik heb afgelopen woensdag en donderdag alle examens gehad van mijn assessments en dit ging echt super! Ik was in het begin super zenuwachtig, hoe ik het in Nederland moeiteloos doe voor een groep spreken.. Stond ik hier mijn eerste paar minuten enorm te stuntelen! Toen ik eenmaal bezig was en merkte dat mijn Engelse collega's me er echt doorheen wilde slepen ging het steeds beter, uiteindelijk is het nu dus ook zo dat ik weer vloeiend voor een groep durf te spreken:)

Ik heb 4 onderdelen nu behaald ; Archery (pijl en boog schieten), problem solving (spelletjes in team verband), low ropes (survival baan van een meter boven de grond met allemaal hindernissen) en als laatste Evening entertainment oftewel Wacky races (acteer en race spelletjes voor een avondvullend programma).. Hier mag ik dus ook officieel les in gaan geven nu!

Vanaf morgen ga ik verdere onderdelen meelopen, geloof dat ik met aeroball begin.. hopelijk ga ik ook de wat spannendere activiteiten leren maar dat weet ik nog niet!

Afgelopen trainingsdagen waren ontzettend leuk.. Heb hele leuke mensen leren kennen en ook echt weer uit verschillende landen, jongen uit Nieuw-Zeeland, paar uit Wales, uit Schotland een jongen en nog een Canadees.. De helft van de groep is helaas gister vertrokken omdat ze op andere parken in Engaland gaan werken, was wel eventjes zuur met het afscheid weer.. maar zijn hier genoeg collega's op het park waar het ook vast goed mee gaat klikken! (zitten nu al bijna aan de 200 man staff!)

Moet wel zeggen dat ik het af en toe ook wel eventjes moeilijk heb, het park waar ik nu zit blijkt 12 mile van de stad af te liggen en het is ook echt gewoon in de middle of nowhere! Soms voelt het wel alsof ik hier geen kant op kan en nonstop afhankelijk ben van iemand anders als ik van het park af wil.. Gelukkig zijn er wel al paar mogelijkheden geweest om met iemand mee naar de winkel te rijden & ben gister bijvoorbeeld even met Holly mee naar haar huis geweest! En heb al een berichtje gekregen van bekenden uit Engeland dat ze me graag binnenkort op komen zoeken, daar ben ik wel heel blij mee nu!
Ook begint de harde waarheid van 6 maanden weg zijn nu wel behoorlijk door te dringen;)

Toen we afgelopen week 1 dagje vrij waren, zijn we met de hele trainingsgroep gezellig opstap geweest in Shrewsbury.. Helaas was het niet zo druk en was er niet heel veel open, toch hadden we ons goed vermaakt met zijn alle en zijn we uiteindelijk een een gaybar uitgekomen haha! (bleek dat het een super leuke bar is normaal, maar we hadden de kleine lettertjes niet gelezen dat het die avond "gay night" was :p

Inmiddels is mijn "tenenkaaskamer" probleem ook opgelost gelukkig! jeeeetje wat was dit erg :p
Het zit zo, begin deze week kwam er een super leuk meisje naar me toe om te vragen of ik toevallig Kiki heet. Dat was ik dus en ze vertelde me dat ze te horen had gekregen dat ik haar nieuwe Roommate zou worden voor de komende 6 maanden! Dus ik was eigenlijk wel tevreden want konden meteen gezellig kletsen en lachen samen, en ze was meteen al behulpzaam van als ik iets niet begrijp of hulp nodig had dat ze me wel kon helpen:)
Nu kwam ze donderdagmiddag weer naar me toe met de mededeling dat ze terug naar huis ging en pas weer dinsdag terug kwam en dat ik dus de eerste dagen alleen zou zijn. Ze vertelde dat ze het helemaal netjes had opgeruimd en ik welkom was al te komen. Toen ik donderdag avond klaar was met al mijn Assessments kregen we ook van de leiding te horen dat we al MOESTEN verhuizen naar ons nieuwe verblijf.. Nou nu komt 't, ik was helemaal vrolijk naar mijn nieuwe kamertje gelopen bepakt met 2 koffers en m'n beddengoed, doe de deur open...... nouuuuu zo'n geur had ik in mijn leven nog NOOIT geroken!!! Vanaf dat moment was mijn goeie zin snel over.. ik ging op mijn bed zitten en het enige wat ik kon denken was "No Way dat ik hier 6 maanden ga zitten!" Ik ging eventjes kijken waar de geur vanaf kon komen maar alles stond gewoon, ze had wel 10 paar van die chemische schoenen staan met de schimmel er bijna op en de badkamer stonk ook een uur in de wind.. Het was zo erg dat ik daar gewoon liep te kokhalzen van de geur (en om eerlijk te zijn kan ik behoorlijk wat hebben met mijn verleden in "billetjes wassen van ouderen";))Op dat moment wist ik totaal niet meer wat ik moest doen, ik had 2 meiden van mijn training erbij gehaald om ze even te laten ruiken.. dacht dadelijk vind iedereen dat ik me aanstel en trekt t wel weg! Ze liepen mijn kamer in en wisten niet hoe snel ze buiten moesten komen.. Meteen zeiden ze allebei, nee Kiki dit is echt onacceptabel om hier te gaan slapen.. Die geur kon niet met een luchtverfrisser en een schoonmaak doekje weggehaald worden dat was zeker! Toen zat ik met het volgende probleem dat de receptie al dicht was en dus niemand me voor die nacht kon helpen, Thank god had Marije haar andere kamer nog voor 1 nachtje (omdat ze helaas ook naar een ander park moest) en kon ik nog bij haar gaan liggen die nacht! Wel had ik mijn trainer meegevraagd naar de kamer en zij zei ook dat dit gewoon niet kon, dus dat het opgelost zou worden.
De volgende ochtend ben ik meteen naar de receptie gegaan en mijn verhaal uitgelegd, ik kreeg te horen dat alle vrije kamers al ingedeeld waren en dat ik dus niet weg kon. Wel wilde ze dan met mijn kamergenootje gaan praten of dat ze het misschien even wilde poetsen (wetende dat dit toch geen zin had, werd ik alleen maar ongelukkiger van het idee.. En had al in mijn achterhoofd "als ik hier ook maar 1 nacht moet slapen in die lucht dan pak ik het vliegtuig terug!")We hebben die hele dag introductie gehad en uitleg over alles loopt hier op het park, maar het enige waar ik gister aan kon denken was mijn kamer!
Toen de introductie was afgelopen had ik al mijn moed bij elkaar geraapt en liep samen met Holly en Sarah terug naar de receptie, want ik wilde echt niet terug naar mijn kamer.. Dit keer sprak ik iemand anders en weer hoorde ik dat ik dan toch een probleem had, op dat moment kwam DE manager van het park binnen lopen en hij vroeg me wat er was, dus ik zei nog netjes dat we al geholpen werden en dat 't oke was.. Na 2 minuten kwam hij terug en vroeg me met hem mee te lopen naar zijn kantoortje, dus dat deed ik en mijn twee vertalers moesten even wachten ;p Hij zei me dat hij wist om welke kamer het ging en dat hij het meteen voor me op ging lossen! Hij belde de vrouw die ik eerder die dag had gesproken en zei letterlijk tegen haar "nee dit kan niet wachten, ik ga dat nu veranderen voor haar of je het nu wil of niet"! Hij haalde een meisje dat volgende week hier aankomt weg bij een kamer en plaatste mijn naam in haar plaats, en daarna moest ik hem volgen.. We liepen de grote Mansion in en daar heb ik nu mijn nieuwe kamertje :D Het meisje waar ik nu mijn kamer mee deel heet Shannon, ze komt uit Schotland en is ook een hele leuke meid! Ze was op dat moment nog aan het werk dus we stonden daar op haar kamer in de bende omdat ze dus nog niet op een nieuwe kamergenoot had gerekend! Ik denk dat ik de manager wel 20 keer bedankt heb, maar was ook echt super blij.. Heb toen meteen mijn spullen gehaald en verhuist! Het kamertje is lekker ruim met een groot raam in het midden, wel zitten we in een vleugel met alleen maar jongens.. Dat klinkt nog best leuk, maar dit betekend ook dat we de badkamer met hun moeten delen haha! lekker smerig boeltje zal dat worden met 10 jongens :O

Die avond (gister dus) ben ik met Holly even naar Asda gereden (supermarkt) om beddengoed te kopen en nog wat sultana's omdat het nog wel eens voorkomt dat we vreemd eten op het menu hebben :p
We liepen de winkel uit en ik hoorde ineens heel hard mijn naam achter me!
Stond Shannon daar, jij bent toch Kiki of niet? Dus ik herkende haar van de foto's die ik op onze kamer had zien hangen en ze bleek dus mijn roommie te zijn :D Ze zei wel 100 x sorry voor de zooi op haar kamer haha, maar daar kon ze niets aan doen want ze wist niet dat ik kwam! Toen we terug waren op het kamertje bleek dat ze studeert aan de universiteit en dat ze nu een jaartje tussendoor heeft geplant om te werken en reizen, raakte meteen gezellig aan de praat en zijn samen nog even naar de Crazy Moose (bar op het terrein) gegaan!

Daarna lekker in mijn eigen bedje gaan liggen in mijn eigen kamertje voor het komende half jaar en voelde me meteen een stuk beter! We moeten wel even de verwarming laten repareren want het is steenkoud op onze kamer en nu hebben we zo'n klein blaasverwarminkje maar dat ding maakt enorme herrie dus is niet echt handig met slapen, gelukkig compenseert het met het geschreeuw van de buren!

Wat ik nu toch gehoord heb:o .. Het blijkt dus dat er vroeger dingen zijn gebeurd in de Mansion, waar het door is gaan spoken. Mensen die slecht behandeld zijn en gister kwam er nog iemand die zei dat het een tijd een mental hospital is geweest (jaaajaaa weet ook wel dat de helft gewoon verzonnen is, maar een deel blijkt wel waar te zijn) De verhalen gaan ook echt dat er verschijningen zijn geweest en dat er bovennatuurlijke activiteiten zijn gemeten! Nou als iemand daar niet vrolijk van wordt ben ik dat wel! Nu zit ik met mijn kamertje gelukkig niet midden in het huis maar in de vleugel ongeveer, maar ik moet dadelijk wel nachtdiensten gaan doen waar het zou spoken... wordt nog leuk haha!

Zo dat was me een getyp zeg ;)
Ga nu lekker van mijn vrije dagje genieten en zal nog een paar foto's erbij proberen te zetten.. dan horen jullie snel weer wat van me!

Veel liefs x Kiki

  • 21 April 2012 - 18:49

    Tante Hanny:

    Ha Kiki,

    Fijn dat t tenenkaasprobleem opgelost is.Succes met de spoken (van kinderen )
    groetjes van ons

  • 22 April 2012 - 07:03

    Tante Jeanette:


    hoi Kiki, wat fijn dat je de trainingsperiode zo goed bent doorgekomen, en dat je nu een leuke
    roommate hebt, wat een verhaal zeg!!
    Succes met je spooky nachtdiensten.
    groetjes, Fam. Box.

  • 24 April 2012 - 09:50

    Fransumke:

    He meid.
    Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt en je je thuis voelt, in het (oud) mental hospital ;-).
    En doe de groeten aan Gordon als je hem tegen komt in de gaybar!

    Veel plezier en ik wellicht tot ziens !!

    groetjes Frans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kiki

Mike en Kiki op reis naar Zuid-oost Azië!

Actief sinds 03 Juni 2010
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 38805

Voorgaande reizen:

14 November 2016 - 15 December 2016

Roadtrip USA

30 Oktober 2014 - 31 Maart 2015

Backpack avontuur Zuid-oost Azië

11 April 2012 - 21 Oktober 2012

Engeland stage PGL

07 Juni 2010 - 28 Augustus 2010

Kreta/Chersonissos

Landen bezocht: