Lange reis naar het paradijs - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Kiki Broek - WaarBenJij.nu Lange reis naar het paradijs - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Kiki Broek - WaarBenJij.nu

Lange reis naar het paradijs

Door: Kiki en Mike

Blijf op de hoogte en volg Kiki

03 November 2014 | Indonesië, Kuta

Zo, he he we zijn er!
Maar we zullen even bij het begin beginnen.
Daags voor vertrek kwamen we erachter dat we onze zitplaatsen op de vlucht van Istanbul naar Kuala Lumpur 6 rijen uit elkaar zaten, dus dat begon lekker! Gelukkig konden we dit veranderen op Schiphol en omdat Mike graag in de buurt van de nooduitgang wilde kregen we twee plaatsen een rij achter de nooduitgang. Na een heftig afscheid met onze families en een 3 uur durende vlucht naar Istanbul, kwamen we er bij het boarden van de volgende vlucht achter dat we een andere vliegtuigtype hadden dan verwacht, en het bleek dat we nu zelfs aan de nooduitgang zaten en dus ruim 2 meter beenruimte hadden! Dat was met die lange benen van Mike wel heel luxe.
Die 10 uur vliegen was lang maar wel zaten we als koningen op onze bijna eerste klas plekken, beetje jammer dat er hele vervelende russen achter ons zaten waardoor we de nacht hebben over kunnen slaan!
Maar gelukkig hadden we het overleeft en kwamen we veilig en moe aan in Kuala Lumpur. zo'n raar gevoel hoe die hitte meteen insloeg als een bom! We gingen meteen naar de taxi's en kwamen erachter dat we het adres van het hotel niet hadden opgeschreven en konden ook maar vaag herinneren hoe het hotel heet. Maar met een beetje geluk en omschrijven wist de taxichauffeur ons toch op de goede plek af te droppen.
Het hotel was niet veel bijzonders maar wel netjes voor 1 nachtje. We gingen voor het slapen nog even op zoek naar 'n plekje waar we wat konden eten en kwamen uit bij een raar TL buis verlicht "restaurantje". We werden meteen binnen geroepen en wisten niet wat we moesten denken, het eten lag in bakken en zag er NIET-Nederlands uit maar rook wel heel lekker! Uiteindelijk kregen we het voor elkaar noodles met kip te bestellen met een ananassapje. Het eettentje was van een Indisch gezin en waren super vriendelijk. Het eten was echt heel lekker maar ook heel pittig haha het was maar goed dat we ook ananassap hadden kunnen bestellen. Wel moet je er van houden dat er nog stukjes bot tussen je eten zit, die hadden ze er mooi in laten zitten. Toen we gegeten hadden gingen we gauw naar bed want onze wallen lagen bijna op onze knieën!
Maar helaas na 2 uur te hebben geslapen waren we allebei klaar wakker, ja hoor daar was hij dan onze eerste Jetlag, nog even proberen te slapen maar dit ging echt niet dus uiteindelijk ons eigen maar bij neer gelegd en wakker gebleven. Gelukkig hadden we toch een vroege vlucht de volgende dag en hadden we een wake-up call en die stond mooi om 5 uur aan onze deur te kloppen, toen hij erachter kwam dat ze een uur te vroeg was liep hij met een knalrood hoofd weg zonder wat te zeggen. Dat was wel heel grappig.
We werden om 06.30 uur opgehaald door de hotel taxi (dat meer op een flinstone auto leek dan wat anders) en gingen richting Kuala Lumpur international airport, van daar vlogen we in 3 uur naar Denpasar, Bali.
In Bali aangekomen waren we zoooo blij dat we onze bestemming bereikt hadden!! We dachten "nu snel bagage ophalen en dan hup naar het hotel", maar dat werd hem helaas niet... We moesten eerst van alles invullen voor een visa en daarna nog ruim een uur in de rij staan voor de paspoort controle, beetje jammer maar daarna ging het gelukkig snel met de bagage en taxi naar het hotel. We keken onze ogen uit in de taxi, wat een andere wereld! Bij het hotel aangekomen viel onze mond bijna open, niet normaal wat een moois we hebben geboekt voor een prikkie..
We werden verwelkomt met een fruitsapje en werden naar onze kamer gebracht., daarna lagen we binnen 10 minuten in het zwembad. Na dat we lekker afgekoeld waren en een beetje hadden opgefrist gingen we richting het strand, daar kwamen we al meteen allemaal rare dingen tegen.. Grote stukken koraal dat er voor het oprapen lag, een aangespoelde opgeblazen vis en tientallen krabben op een trap aan de zee. 'savonds gingen we een hapje eten bij een leuk tentje in Kuta centrum, wat een sfeer hangt hier in de avond, lijkt wel of heel de bevolking in de avond pas echt begint te leven. Overal live muziek, dansers, bandjes en de mooist verlichtte plekjes met lampions en kerstlichtjes. Na al deze mooie indrukken konden we eindelijk sinds dagen weer een fatsoenlijk nachtje slapen!
De volgende ochtend gingen we ontbijten in het openlucht restaurant van het hotel, (Alles is hier trouwens open, nergens zitten deuren voor omdat ze hier natuurlijk altijd mooi weer hebben is dat schijnbaar niet nodig) beetje wennen was het wel dat warme buffet in deze hitte, maar het smaakte prima. Verder die dag hebben we weer lekker aan het zwembad gelegen en wat drankjes gedronken aan de pool bar, met een cocktailtje en een Bintang in de hand lekker dobberen in het zwembad.. wat wil je nog meer? Ook gingen we nog een stukje wandelen en kwamen een Balinese man tegen die tegen ons begon te praten, eerst dachten we dat het weer zo'n verkoop praatje was zoals je in bijna elk vakantieland waar we tot nu toe geweest zijn hebt maar deze man bleek oprecht aardig en geïnteresseerd, zijn dochter heet schijnbaar ook Kiki en wilde ons omdat hij ons zo aardig vond een ketting aanbieden, na enig aarzelen toch aangenomen en hij wilde er niets voor terug, heel bijzonder! Tegen de avond gingen we richting het strand voor de zonsondergang, Kuta staat bekend om zijn geweldige zonsondergang en dat was te merken. Samen met duizenden andere toeristen stonden we op met strand te wachten op het grote moment, helaas kwam dat moment niet want er hing precies op dat ene plekje waar de zon onderging een wolk haha. We hadden trek gekregen en wilde een pizza gaan eten bij de Pizzahut, nou dat is algemeen bekent dat dat altijd lekker is.. Maar hier niet! we kregen een of andere rare pizza met vissticks, krab, rare groenten en stukjes bewegend bakpapier erop (of ja daar leek het op in ieder geval, geen idee wat het was!) Gelukkig is het hier allemaal zo goedkoop dus na een paar happen hadden we besloten ergens anders het nogmaals te proberen en kwamen een mobiel sushi busje tegen, zag er heel leuk uit en bestelde een portie sushi.. nouuuu dat was lekker! Uiteindelijk nog naar een rockbandje zitten luisteren en nog een drankje gedaan aan het zwembad en ons bedje opgezocht.
De volgende dag (nu dus) hebben we niet veel gedaan.. weer een lekker luierdagje en zo meteen nogmaals proberen de zonsondergang te zien en nog wat eten. Morgen gaan we waarschijnlijk naar Denpasar voor een nachtje om de grote avond markt te gaan bekijken, maar dat gaan we dadelijk pas opzoeken wat we precies doen dus dat horen jullie nog wel!

Nou dat waren onze eerste dagen...
We hebben het gigantisch naar ons zin hier en de mensen zijn stuk voor stuk heel vriendelijk! Jullie horen snel weer van ons :)

Heel veel liefs en groetjes uit het zonnige Bali xx

• 03 November 2014 - 11:58

Tante Ans:

Hallo vakantiegangers we hebben jullie verslag met veel plezier gelezen.
    fijn dat jullie en er zo van genieten!!!!!
    We kijken weer uit naar jullie nieuwe belevenissen
    Groetjes heel veel liefs Oom Wim en Tante Ans xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 03 November 2014 - 17:36

Pap En Mam Temple:

Heeeey lieverds,
    Wat ontzettend leuk om zo mee te kunnen genieten met jullie avontuur!
    We zijn héél blij dat het jullie goed gaat! En ja... Jullie worden gemist, maar een blog zoals deze, en de familieapp maakt de afstand gevoelsmatiger een stuk minder groot!
    We kijken uit naar het volgende verslag!
    Veel liefs van ons allemaal! ❤

• 05 November 2014 - 17:11

Tante Hanny:

Ha Kiki en Mike
    Fijn,dat jullie 't zo goed hebben.
    We zijn blij, dat we jullie op deze manier kunnen volgen.
    Geniet maar lekker en we wachten op jullie nieuwste avontuur.
    Grtz

• 05 November 2014 - 17:11

Tante Hanny:

Ha Kiki en Mike
    Fijn,dat jullie 't zo goed hebben.
    We zijn blij, dat we jullie op deze manier kunnen volgen.
    Geniet maar lekker en we wachten op jullie nieuwste avontuur.
    Grtz